Oldtimer-eigenaar naar Raad van State tegen LEZ: “Ik moet nu in de garage rondjes rijden, dit is toch een grap?”

BUTTON_POST_REPLY
hvd
BerichtenCOLON 14
GeregistreerdCOLON Zo Aug 23, 2015 11:37 am

Oldtimer-eigenaar naar Raad van State tegen LEZ: “Ik moet nu in de garage rondjes rijden, dit is toch een grap?”

Bericht door hvd » Ma Jan 28, 2019 8:23 pm

ANTWERPEN - Een oldtimer-liefhebber uit Antwerpen stapt naar de Raad van State. Hij wil de lage-emissiezone aanvechten. Of toch voor oldtimers. Ongeveer 500 meter moet Alain rijden om de stad in en uit te kunnen. Maar als hij buitenkomt met zijn oldtimer, heeft hij een boete.

https://www.gva.be/cnt/dmf20190128_0413 ... h-een-grap

JackydeMetz
BerichtenCOLON 29
GeregistreerdCOLON Vr Dec 11, 2015 12:30 pm

Re: Oldtimer-eigenaar naar Raad van State tegen LEZ: “Ik moet nu in de garage rondjes rijden, dit is toch een grap?”

Bericht door JackydeMetz » Wo Jan 30, 2019 1:18 pm

Hij kan natuurlijk ook de jaarlijkse milieutaks van bijna 200€ betalen....
My 500 forever

KoenBogaert
BerichtenCOLON 10
GeregistreerdCOLON Di Feb 20, 2018 7:52 pm

Re: Oldtimer-eigenaar naar Raad van State tegen LEZ: “Ik moet nu in de garage rondjes rijden, dit is toch een grap?”

Bericht door KoenBogaert » Wo Jan 30, 2019 9:40 pm

Het is 180 euro per jaar, per auto. Maar alleen als die plus 40 jaar is, en daar nijpt het schoentje bij mij ook. Mijn Fiatjes vallen in de eerste categorie maar ik heb nog een Duitser die weliswaar oldtimer is (1983) maar waar ik exact 8 dagen op een jaar aan 35 euro per dag mag mee rijden (280 euro) want jonger dan 40. Opgeteld 3 x 180 euro + 280 euro = 820 euro per jaar. Woon je 10 km verder = 0 euro, en daar gaat de juridische discussie over, het eigendomsrecht en gelijkheidsbeginsel.

Ik ga dan ook, met pijn in het hart, 3 van mijn auto's weg doen. Of verhuizen naar Duitsland waar oldtimers wel nog welkom zijn in LEZs

BUTTON_POST_REPLY